تره کوهی

با سیر یک دل سیر از خودتان مراقبت کنید
سیر یک مشکل بزرگ ایجاد می‌کند آن هم بوی نامطلوب است برای همین هم خیلی‌ها خودشان را از مصرف این ماده‌ی غذایی فوق‌العاده محروم می‌کنند.
اما بدانید که سیر رفیق سلامتی زمستانه‌ی شماست. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود و سرماخوردگی، بیماری‌های تنفسی و به دنبال آن خستگی و کسالت از شما دور شود سیر را دریابید.
 برنج قهوه‌ای، پاستاها و نان تهیه‌شده از آرد کامل (سبوس‌دار) و غلات کامل بعد از مصرف شدن به قند دیر جذب تبدیل می‌شوند که به تامین انرژی بدن کمک و با خستگی و بی‌حالی مقابله می‌کنند. شاید برای شروع مصرف مثلاً پاستاهای کامل چندان خوشایندتان نباشد اما کم‌کم به طعم آن عادت می‌کنید.
وقتی نور کم است ویتامین D هم کم می‌شود برای همین در فصل سرما خستگی
و بی‌حالی بیشتر می‌شود و سیستم ایمنی بدن نیاز به تقویت هر چه بیشتر پیدا می‌کند
سعی کنید این جور غذاها را با چاشنی‌های مختلف طعم‌دار و باب میل کنید. در این روزهای سرد اگر دنبال میان‌وعده‌ی خوب می‌گردید یک لقمه نان سبوس‌دار، پنیر، گردو و سبزی بهترین و کامل‌ترین میان وعده است که انرژی‌تان را چند برابر می‌کند.  
عدس، لوبیا، نخود، لپه و غیره. این مواد غذایی سرشار از قندهای دیر جذب، پروتئین، فیبرهای غذایی و مواد معدنی بوده و خوشبختانه چندان گران هم نیستند. اگر دنبال فیبر، منیزیم و پتاسیم بیشتری هستید حبوبات را دریابید